ترکیه

بازرگانی ۹۰

ترکیه

بازرگانی ۹۰

تجارت و سرمایه گذاری در ترکیه(ترجمهDoing Business in Turkey2011)

ترجمه فصل 7:


تجارت و سرمایه گذاری در پروژه

چگونه می توان پرداخت (مواد و روش ها پرداخت) چگونه کار کردن با سیستم بانکی کنترل روی مبادلات خارجی بانک های ایالات متحده و بانک های خبرنگار محلی تامین مالی پروژه منابع وب سایت



به طور سنتی، شرکتهای ترکیه بسیاری از نیازهای مالی خود را از طریق صنعت بانکداری برطرف می کنند. با این حال، با توجه به فاصله بین نیازهای گسترده ترکیه و سرمایه گذاری در پروژه های دولتی و خصوصی، یک عامل حیاتی در سال های آینده به شمار می آید. به صادرکنندگان برای صادرات آنها از لحاظ تامین مالی کمک می شود. علاوه بر این اعتبارات کوتاه مدت و میان مدت از بانک های تجاری و پول داخلی و خارجی، اعتبارات TL نیز از بانک پرتال تخصصی مرکزی ترکیه در دسترس هستند.


چگونگی اداره امور مالی صادرات و روشهای پرداخت
اسناد اعتباری (
LCS): ابزار واردات سنتی برای معاملات بخش خصوصی است.LCS باید غیر قابل فسخ و تأیید شده توسط بانک مرکزی  آمریکا باشد. تولید کنندگان باید بسته های تامین مالی پروژه های غیر متعارف را در نظر بگیرند.

صادرکنندگان باید انعطاف پذیر باشند و سعی کنند که  به جای  ایجاد هر گونه هزینه اضافی همراه نیازهای مشتریان را در قیمت پیشنهادی لحاظ کنند.
شرکت هاباید در مناقصه قرارداد را با توجه به روش طرح آماده پرداخت تنظیم کنند.

هزینه های تامین مالی و ریسک نرخ ارز، قابل اجرا در هر کجا، باید در قیمت پیشنهادی لحاظ شود.
مناقصات، که مطابق با مشخصات اجرایی (که شامل معیارهای مالی) به طور کلی رد کرد. به طور کلی، اعتبارمورد نیاز طرح باید بین سه تا شش ماه از تاریخ پیشنهاد تامین شود. مناقصه دولت اغلب شامل پیشنهاد و عملکرد اوراق قرضه است.

اوراق مناقصه به طور معمول معادل سه درصد از ارزش مناقصهاست، در حالی که اوراق قرضه عملکرد معمولا معادل شش درصد از ارزش قرارداد است. دولت فقط خواستار این است که  اوراق قرضه را در مورد عملکرد قابل توجه صادر کند.همه اوراق قرضه باید تضمین شده بانک ملی ترکیه باشند.
تعدادی از شرکت های لیزینگ در ترکیه، که متعلق به بانک های ترکی هستند سرمایه ی خرید کالاهای گران قیمت از قبیل هواپیما، ناوگان خودرو، تجهیزات ساخت و ساز و سایر تجهیزات خاص را تامین مالی می کنند. شرکت های لیزینگ ترکیه مشتاق هستند تا با همتایان آمریکایی کار کنند.

عوامل گروه بین المللی مستقر در بلژیک مانند شرکت های لیزینگ، شرکت  علی رغم
forfeiting ،داشتن مشکلات بودجه، دنبال کاهش ریسک معامله هستند.

همه بانک های ایالات متحده به طور  فعال در ترکیه یا یکی از شرکت های لیزینگ بزرگ برخورد و همکاری می کنند.


چگونگی عمل  سیستم بانکی
بخش بانکی کمتر نقش واسطه های مالی را در یک اقتصاد به  اندازه و پیچیدگی ترکیه ایفا می کند.

 
بانک های ترکیه در خدمات بانکی ، مبادله اوراق بهادار و کسب و کار دیگر فعالیت می کنند. از لحاظ تجارت مالی ، عملیات خزانه داری، بانکداری الکترونیکی، مدیریت اطلاعات و ...فعال هستند.

بورس اوراق بهادار استانبول، در سال 1986 تشکیل شده است و در حال تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی در بازار سرمایه است. در سال 1995، بورس طلااستانبول برای تجارت افتتاح شد.
هیئت مدیره بازار، در آنکارا، مسئول نظارت بر فعالیت های بازار سرمایه شدند. بانک مرکزی ترکیه در آنکارا مستقر شده است و مسئول یکپارچگی سیستم بانکی است.

 
در سال 1994، بانک مرکزی به یک نهاد مستقل تبدیل شد. در حالی که بانک مرکزی در بخش نظارت بانکی به عنوان قدرت نظارت عمل می کند.

 

دولت مسئول خزانه داری و اجرای قوانین بانکی است.

خالص جریان های خارجی سرمایه گذاری مستقیم در ترکیه در سال 2008 به 8،3 میلیارد دلار و در سال 2009 به 18،3 میلیارد دلار رسید.

 
کنترل روی مبادلات خارجی
هیچ محدودیتی برای ارز خارجی وارد شده وجود ندارد و هیچ محدودیتی در انتقال وجوه به داخل یا خارج از کشور وجود ندارد. اگرچه لیره ترکیه (
TL) به طور کامل قابل تبدیل به دلار آمریکا و یورو برای معاملات بین المللی به دلیل گران بودن نیست

 

داد و ستدارز آزادانه و به طور گسترده در دسترس است و سرمایه گذاران خارجی در تبدیل و بازگردانی سود لیره ترکیه خود به پول میهن خود آزاد هستند.

  
بانک های ایالات متحده و بانک های محلی بانک های تجاری در حال حاضر در ترکیه عبارتند از: سیتی بانک، جی پی مورگان چیس، امریکن اکسپرس، ولز فارگو و بانک نیویورک ملون

تامین مالی پروژه
تامین مالی پروژه از طریق بسیاری از منابع، از جمله بانک های تجاری در داخل و خارج ترکیه صورت می گیرد.
OPIC منبع دیگری برای تامین مالی پروژه برای سرمایه گذاران ایالات متحده است. شرکت های آمریکایی علاقه مند باید توجه داشته باشند که بانک های آمریکایی فعال در ترکیه در میان در تامین مالی پروژه جز رهبران هستند.

OPIC آماده برای کمک به رشد کسب و کار به اندازه های کوچک و متوسط ​​از طریق سرمایه گذاری در بازارهای در حال ظهور در سراسر جهان است. مراکز کسب و کار کوچک مالی و بیمه ریسک سیاسی نیازهای کسب و کار کوچک را پشتیبانی می کند.

برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط ​​کسب و کار در فعالیت های تجاری و بین المللی خود، خدمات بازرگانی ایالات متحده آمریکا و سرمایه گذاری خصوصی مشغول هستند
مسائل لیزینگ و پروانه ها از طریق بانکداری و حسابرسی
کمیسیون به عنوان
BDDK نیز شناخته شده است. در حال حاضر 75 شرکت لیزینگ در ترکیه وجود دارد.

هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری های خارجی و یا شرکت های لیزینگ بین المللی وارائه مجوز به کار در ترکیه از BDDK وجود ندارد:
شرایط لیزینگ 4 ساله و دربرخی  موارد بسیار استثنایی 2 سال است. تجهیزات اجاره داده خواهد شد. مزیت اصلی اجاره، کاهش مالیات بر ارزش افزوده در طول زمان اجاره از 18 تا 1 درصد بود.
با این حال، اخیرا دولت مطرح کرده است کهاین نرخ تا 18 درصد است. گروه صنعت در مورد این تغییر گلهمند هستند و شکایت کردند و تلاش برای تغییر این تصمیم وجود دارد. تا حد اقل 8 درصد شود.

  

ترجمه بخشی از فصل 6



مجمع جهانی اقتصاد منتشر کننده گزارش جهانی تجارت است، که در ارائه رتبه بندی از شاخص تجارت فعال است، و شامل ارزیابی شفافیت دولت مرزی (با تمرکز بر پرداخت رشوه و فساد) و یک بخش جداگانه در فساد و محیط نظارتی دارد.

اطلاعات اضافی در کشور مربوط به فساد را می توان درگزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه ایالات متحده بدست آورد.

توافق نامه های دو جانبه سرمایه گذاری :

از سال 1962، ترکیه مذاکره و امضای توافق نامه برای ارتقاء متقابل و حمایت از سرمایه گذاری را آغاز کرده است. در ژانویه 1، 2010، ترکیه پیمان سرمایه گذاری دو جانبه (بیت) با 83 را امضا کرده است. هفتاد (70) از این توافقات در حال حاضر در: افغانستان، آلبانی، آرژانتین، استرالیا، اتریش، جمهوری آذربایجان، بنگلادش، بلاروس، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، چین، کرواسی، کوبا، جمهوری چک، دانمارک، مصر، استونی ، اتیوپی، فنلاند، فرانسه، تونس، ترکمنستان، اوکراین،

 گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، هند، اندونزی، ایران، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کوزوو، قرقیزستان، لتونی، لبنان، لیتوانی، لوکزامبورگ، مقدونیه، مالزی، مالت، مولداوی، مغولستان، مراکش، عمان، پاکستان، فیلیپین، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، فدراسیون روسیه، صربستان، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، سوریه، تاجیکستان، هلند، انگلستان، ایالات متحده،. سیزده توافق نامه  دیگر در فرایند تصویب عبارتند از: الجزایر، بحرین، شیلی، کویت، لیبی، نیجریه، عربستان سعودی، سنگال، آفریقای جنوبی، سودان، تایلند، امارات متحده عربی، و یمن.

ترکیه 74 میلیون نفر جمعیت دارد، با 30 درصد زیر سن 14 سالگی و 70 درصد بین 15 و 64 سال سن. هفتاد درصد از جمعیت در مناطق شهری زندگی می کند. تعداد نیروی کار ترکیه 25،9 میلیون نفر، که 23 میلیون نفر شاغل هستند. حدود 25.7
٪ از نیروی کار در بخش کشاورزی کار می کند، 19.6٪ در بخش صنعت کار می کند. نرخ رسمی بیکاری 11.2٪ اکتبر 2010 بود، نرخ بیکاری جوانان 24 درصد (15-24 ساله)است. با توجه به آمار2009  موسسه آمار دولتی ترکیه نرخ باسوادی 88 درصد است، نرخ باسوادی برای مردان 94٪ و برای زنان 82 درصد است.

ترکیه دارای یک خیل  فراوانی از کارگران غیر ماهر و نیمه ماهر و نیروی کاراست ترکیه دارای  رتبه های برتر معروفیت برای سختکوش، تولیدی، و قابل اعتماد بودن است.

. همچنان کمبود کارگران واجد شرایط با فن آوری بالا وجود دارد.

 وزارت صنایع ترکیه راه اندازی شد با یک برنامه از اتحادیه اتاق ها و مبادلات کالا برایه کارگران ماهر و برای پاسخگویی به نیازهای بخش تولید.
مدیریت روابط کار در سال های اخیر به طور کلی خوب بوده است. کارفرمایان توسط قانون موظف به مذاکره با اتحادیه شده است که به عنوان نماینده مذاکره کننده گواهی خواهد بود. اعتصاب معمولا در مدت زمان کوتاه بوجود می اید و تقریبا همیشه صلح آمیز است.


شورای اقتصادی و اجتماعی ترکیه توسط قانون در سال 2001 تاسیس شده است. این شورا با هدف حفظ گفتگوهای موثر بین دولت و احزاب اجتماعی به منظور تشویق به مصالحه در روابط صنعتی بوجود آمد. این شورا از نمایندگانی از سازمان های دولتی، کار و کارفرما کنفدراسیون اتحادیه های کارکنان، و سازمان چتر اتاق بازرگانی و صنایع تشکیل شده است.

 
مناطق تجارت خارجی / بنادر آزاد

شرکت های فعال در مناطق آزاد ترکیه  مزایای بسیاری در طول تاریخ بدست آوردند. مناطقی باز هستند که  به طیف گسترده ای از فعالیت ها، از جمله تولید، ذخیره سازی، بسته بندی، تجارت، بانکداری و بیمه روی آوردند. ورود و خروج محصولات خارجی به  مناطق آزاد بدون پرداخت است.

 درآمد در مناطق معاف از مالیات بر درآمد شرکت ها و افراد و از مالیات بر ارزش افزوده است.


مقررات استاندارد در ترکیه به فعالیت در مناطق آزاد صدق نمی کند، مگر اینکه محصولاتی که به ترکیه وارد شده اند  فروش بازار داخلی ترکیه را با مشکل  مواجه کنند.

 هیچ محدودیتی در مورد شرکت خارجی در مناطق آزاد وجود ندارد. در واقع، ترکیه یکی از موفق ترین کشورها در مناطق آزاد است.

. درآمد بر اساس فروش کالاهای تولید شده در مناطق آزاد معاف از مالیات بر درآمد است .


سر مایه گزاران خارجی در ترکیه:
سرمایه گذاران خارجی ترکیه عبارتند از: 

نوبل، آلکاتل لوسنت، اتحاد یک، آرسلور، آرچر دانیلز میدلند، آریا، Aventis، BASF، Bausch و Lomb، بایر، بکتل، بوش، بریجستون، سنگ چخماق، بریتیش پترولیوم، Bunge، Cadberry Schweppes، شرکت کارگیل، کاسترول، چیس منهتن، سیسکو سیستم، سیتی گروپ، کوکا کولا، کلگیت، پالمولیو، دایملر کرایسلر، دلفی پاکارد، داو کمیکال، ESBAS ع، Eurest، فیات، شرکت فورد موتور، کارت، MAN، جنرال الکتریک، گودیر، HENKEL، هوندا، هوگو باس، هیوندای، ITT، INDESIT، JTI، L6، Lafarge، لاکهید مارتین، Suchard Marsa کرافت-جیکوبز، مک دونالد ، مرک شارپ Dohme، گروه مترو، موبایل، NRG، نستله، نرماندی معدن، نورتل، نوارتیس، پپسی، Perfetti، شرکت گزارش، فیلیپ موریس، Pirelli تایر، پراکتر و گمبل، رنو، RJR Nabisco، روشه، سندز، شل، زیمنس گروه نفت قهرمان گاو باز سوار بر اسب / مدیسون، تویوتا، یونیلور، دفاع متحده، وودافون، فولکس واگن و Yazaki، تگزاس و اقیانوسیه.



ترجمه شده توسط گروه جاده ابریشم


برای دانلود Doing Business in Turkey2011 به صورت نسخه اصلی از سایت Doing Business بر روی لینک کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد