X
تبلیغات
نماشا
رایتل
 
ترکیه
بازرگانی ۹۰
                                                                 
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • تعداد بازدیدکنندگان: 178027
دوشنبه 29 اسفند 1390 :: 00:56 ::  نویسنده : بازرگانی ۹۰

بر اساس تجارب حضور ایران در نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی، کالاهای صادراتی ایران به ترکیه و توانمندی‌های موجود در کشورمان، پیشنهاد می‌شود که در سال‌های آینده، افزون بر برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مشترک اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور، برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی زیر در کشور ترکیه فراهم شود.

• نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی.
• نمایشگاه بین‌المللی پلاستیک در استانبول.
• نمایشگاه فناوری‌های صنایع غذایی در استانبول.
• نمایشگاه نفت و گاز در استانبول.
• نمایشگاه بین‌المللی آموزش در آنکارا.


زمان‌های مناسب برای اعزام هیات تجاری به ترکیه

آب و هوای ترکیه متنوع است و هر چهار فصل در این کشور وجود دارد. فصل بهار آب و هوای معتدلی دارد و گاهی باران‌های تند در این هنگام از سال دیده می‌شود. در تابستان هوا عموماً گرم و داغ است و کمتر بارش باران دیده می‌شود. در پاییز از دمای هوا کاسته می‌شود و هوا کم کم رو به سردی می‌گذارد. در زمستان افت دما چشمگیر است و گاهی برف‌های سنگین همه را غافلگیر می‌کند و از این رو، گردشگران نیز کمتر در این فصل از سال به ترکیه سفر می‌کنند. بنابراین بهترین زمان برای اعزام هیات‌های تجاری و بازاریابی به ترکیه، با توجه به تنوع بسیار گسترده مناطق مختلف این کشور متفاوت است. به ترتیب فصل‌های بهار، پاییز و تابستان با توجه به معتدل بودن هوا، زمان‌های مناسب‌تری جهت اعزام هیات تجاری به این کشور است. ماه مبارک رمضان و ماه‌های میلادی جولای و آگوست که فصل تعطیلات هستند، زمان مناسبی برای سفرهای تجاری به مقصد ترکیه نیستند.