ترکیه

بازرگانی ۹۰

ترکیه

بازرگانی ۹۰

بخش خدمات

بخش خدمات با 65.1 درصد، بزرگ‌ترین بخش اقتصاد ترکیه را تشکیل می‌دهد. 45.8 درصد نیروی کار ترکیه در بخش خدمات مشغول به کار هستند. برخی از بخش‌های اصلی خدمات در ترکیه عبارتند از:


پیمانکاری

امروزه شرکت‌های پیمانکاری ترکیه توان رقابت با شرکت‌های بزرگ پیمانکاری در سطح جهان را دارند. شرکت‌های ترک در چهار قاره آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا و در بیش از 56 کشور جهان با استفاده از استانداردهای جهانی، مدیریتی، مالی و فناوری پروژه‌های مهمی را در دست اجرا دارند. سهم فعالیت‌های پیمانکاری ترکیه به طور میانگین دو درصد از کل خدمات پیمانکاری جهان است. طی سی سال گذشته ارزش فعالیت‌های خدماتی این کشور در حدود پنجاه میلیارد دلار بوده است.



گردشگری

قرار گرفتن ترکیه در مسیر اتصال قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا و برخورداری از گنجینه‌های طبیعی و فرهنگی غنی، گردشگران بسیاری را از کشورهای جهان به سوی این کشور جلب کرده است. آناتولی مهد تمدن‌های بسیاری بوده و نقش بارزی در تاریخ بشر ایفا کرده ‌است. تاریخچه تمدن در این منطقه به هشت هزار سال پیش از میلاد باز می‌گردد.

 

افزون بر داشتن گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی، این کشور از تنوع آب و هوایی و طبیعی برخوردار است و هر چهار فصل سال را می‌توان طی یک روز درنقاط کشور یافت. زیبایی‌های طبیعت، جنگل‌ها و دریاچه‌های زیبا، سازه‌ها و بناهای تاریخی به جامانده از تمدن‌های باستانی مانند ایران از جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند. از دهه 1970 میلادی، دولت توجه خاصی به گردشگری داشته و با انجام پروژه‌های زیربنایی توانسته است از این منبع درآمدی بهره‌مند شود.

 


http://www.tehranitc.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد