ترکیه

بازرگانی ۹۰

ترکیه

بازرگانی ۹۰

رسانه‌ها

ترکیه دارای زیرساخت‌های مناسبی در زمینه‌ی رسانه و تجهیزات ارتباطات راه دور است. در این کشور شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و نیز روزنامه‌ها و مجلات پرشماری وجود دارند، که بازگوکننده‌ی دیدگاه‌ها و گرایش‌های گوناگون گروه‌های مختلف مردم هستند. 

پوشش تلویزیونی در ترکیه بسیار قوی است. به‌جز رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه که هشت شبکه‌ی رسمی دارد، نزدیک به سیصد ایستگاه تلویزیونی ماهواره‌ای خصوصی در ترکیه فعال هستند، که از این میان بیست ایستگاه پوشش ملی داشته و بقیه محلی هستند. بسیاری از شبکه‌ها در کشورهای همسایه نیز قابل دریافت هستند. برخی از این شبکه‌ها برنامه‌هایی به زبان انگلیسی و کردی نیز پخش می‌کنند. 
برخی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه عبارتند از:

 

رادیو

پوشش رادیویی در ترکیه بسیار گسترده است. امروزه تعداد ایستگاه‌های خصوصی رادیویی به بیش از هزار ایستگاه رسیده است. نام برخی از شبکه‌های رادیویی ترکیه در زیر آمده است:

خبرگزاری‌ها

در ترکیه آژانس‌های خبرگزاری رسمی بسیاری نیز مشغول به فعالیت هستند که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از: طوبا، آنادولو، آنکاخبر، آنسس‌نت و بسین. 

روزنامه‌ها

در ترکیه روزنامه‌های فراوانی چاپ می‌شود که برخی از آنها در سطح محلی و برخی در سطح ملی توزیع می‌شوند. حریت ، جمهوریت و ملیت معروف‌ترین روزنامه‌های ترکیه هستند. روزنامه‌‌های دیلی نیوز ، زمان امروز و آناتولی جدید به زبان انگلیسی چاپ می‌شوند. نام برخی دیگر از روزنامه‌های این کشور عبارتند از:

 

http://www.tehranitc.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد